handdator

Visa fullständig version : Tråden för datorbekymmer

Sidor : 1 2 [3] 4 5

Ph
2008-01-23, 20:07
Samma program som var så jävla kaxigt? :P

Nixii
2008-01-23, 20:40
Samma program som var så jävla kaxigt? :P

haha nej de va DVD decrypter, mongoprogram xD
"Please be patient, I heard you the first time!"

Knoppen
2008-01-23, 21:41
efter jag har suttit vid min dator ett tag så slutar mitt internet fungera (internet explorer då menar jag jag kan sitta på skype o msn o så) jag hittar inga servrar i steam i cs vad kan det vara för fel?, startar jag om datorn då fungerar det ett tag till!..
akut ska spela en pcv match i morgon som är viktig!

Knoppen
2008-01-24, 20:34
Någon som vet hur man söker efter hådiskar? min ena hårdisk i dator är borta seger datorn den hittar bara 1

Pjotor
2008-01-24, 21:09
Någon som vet hur man söker efter hådiskar? min ena hårdisk i dator är borta seger datorn den hittar bara 1

prova att koppla ur den och koppla in den. Brukar funka för mig när det händer.

Akksel
2008-01-25, 19:30
Det löste sig..

fredda
2008-01-26, 14:54
Nu jäklar har jag problem! MySQL problem! Jag håller på att installera ett foto galleri på hemsidan och då vill setuppen ha lite information av mig såklart. MySQL admin user antar jag är det vanliga användarnamnet till webhotellet? MySQL admin password oxå det vanliga lösenordet, jag har ju aldrig fått några speciella inloggnings grejjer till MySQL så det måste ju vara det vanliga? Sen kommer en ruta som heter MySQL database, vad tusan ska man skriva där?

Tacksam för hjälp//Fredda

fredda
2008-01-28, 19:15
Nu jäklar har jag problem! MySQL problem! Jag håller på att installera ett foto galleri på hemsidan och då vill setuppen ha lite information av mig såklart. MySQL admin user antar jag är det vanliga användarnamnet till webhotellet? MySQL admin password oxå det vanliga lösenordet, jag har ju aldrig fått några speciella inloggnings grejjer till MySQL så det måste ju vara det vanliga? Sen kommer en ruta som heter MySQL database, vad tusan ska man skriva där?

Tacksam för hjälp//Fredda

Är det verkligen ingen här som fattar MySQL??

malmen
2008-01-28, 19:30
Oftast får man med specifika inloggningsuppgifter för MySQL, har du inte fått det så kontakta ditt webhotell.

MySQL database, jag tror de menar vad du vill döpa databasen till. Inte säker dock. Vad har du för host?

fredda
2008-01-28, 19:34
Oftast får man med specifika inloggningsuppgifter för MySQL, har du inte fått det så kontakta ditt webhotell.

MySQL database, jag tror de menar vad du vill döpa databasen till. Inte säker dock. Vad har du för host?

ursäkta min okunnighet men vad betyder host? :oops:

ang. inloggningsuppgifterna så känns det som att det du säger kan stämma, fär slänga iväg ett mail till dom.

tack!

malmen
2008-01-28, 21:11
host = vart har du webhotellet? (:

fredda
2008-01-28, 21:23
host = vart har du webhotellet? (:

ahaja, man lär så länge man lever :wink: jag har på Cliche.

malmen
2008-01-29, 08:34
Okej, men snacka med supporten på Cliche så kan de säkert hjälpa dig. Annars får du hojta till på MSN ikväll så ska jag se vad jag kan göra. (:

Gloag
2008-01-29, 09:11
Är det verkligen ingen här som fattar MySQL??

Malmen är KUNG på Databas :lol:

zimon
2008-01-29, 19:04
jag har problem med min bärbara hp. den har inbyggd cam men den fungerar bara när den vill typ.. om man använder msn så säger den att cameran inte är ansluten eller används av ett annat program redan. men jag har kollat flera gånger och det är inget annat program som kan använta cam igång. det är vissta på den oxå, någon som har något tips?

Gloag
2008-01-30, 08:43
förmodligen kan det vara fel på camen i sig själv typ glapp eller nåt.
bara tjacka en ny..ja en för usb alltså :lol:

alternativt uppdadera drivrutinerna för cam

zimon
2008-01-30, 14:04
förmodligen kan det vara fel på camen i sig själv typ glapp eller nåt.
bara tjacka en ny..ja en för usb alltså :lol:

alternativt uppdadera drivrutinerna för cam
asso datorn köpte jag för knappt 2 månader sen, och min bror har en likadan som har samma fel. :S

malmen
2008-01-30, 17:12
Om ni är 2 personer som har samma fel, varför inte kontakta supporten hos datortillverkan?

zimon
2008-01-30, 17:17
Om ni är 2 personer som har samma fel, varför inte kontakta supporten hos datortillverkan?
tänkte göra det, men om det var någon som visste om felet och hade hört talas om det själv så hade jag ju vetat direkt vad man skulle göra / vad det skulle kosta att åtgärda det och så vidare

elm
2008-01-30, 21:18
jag har problem med min bärbara hp. den har inbyggd cam men den fungerar bara när den vill typ.. om man använder msn så säger den att cameran inte är ansluten eller används av ett annat program redan. men jag har kollat flera gånger och det är inget annat program som kan använta cam igång. det är vissta på den oxå, någon som har något tips?

Stick till inköpsstället med båda datorerna med kvitton och hela rasket. släng upp på disken och säg som det är. Eftersom du köpte den för 2 månader sen så är det (väll) garanti :)

zimon
2008-01-30, 21:37

Stick till inköpsstället med båda datorerna med kvitton och hela rasket. släng upp på disken och säg som det är. Eftersom du köpte den för 2 månader sen så är det (väll) garanti :)

får ta och göra så...

eXtract
2008-02-02, 21:23
Obs! Inget datorbekymmer, behöver hjälp med PDA/Smartphone val!

Jo, jag är i tankarna på att skaffa en ny mobil, och har siktet inställt på en PDA/smartphone.
Jag har hittat ett par mobiler som passar mig och har det jag vill ha i mobilen.

O2 XDA Terra (http://cgi.ebay.de/O2-XDA-TERRA-SMARTPHONE-FARBDISPLAY-2-0-MPX-BLUETOOTH_W0QQitemZ190195043698QQihZ009QQcategoryZ 70766QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
-2.0 MP kamera
-Blåtand
-MP3 spelare
-W-Lan
-Touchscreen
-1 GB Micro-SD minneskort medföljer
-Olåst

XDA Mini S a.k.a Qtek 9100 (http://ebay.de/PDA-HANDY-SMARTPHONE-XDA-mini-S-WLAN-BLUETOOTH-TASTATUR_W0QQitemZ120216307188QQihZ002QQcategoryZ3 8331QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
-1.3 MP kamera
-Blåtand
-WAP 2.0
-W-lan
osv.

HTC S730 (http://ebay.de/HTC-S730-Volans-Wings-UMTS-HSDPA-Smartphone-Handy-Neu_W0QQitemZ160195280011QQihZ006QQcategoryZ9374QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem)
-2 MP kamera
-QWERTY tangentbord (de övre likaså)
-W-Lan
-Internet
-EDGE
-Windows Mobile 6 Standard
-WiFi
-Liten nackdel, 64MB RAM minne, 256MB ROM minne

Det lutar mest åt #1 och #3:an, så någon insatt får gärna komma med sina tankar :)

willie_
2008-02-02, 23:51
köp en iphone istället :) den är helt klart goast, hade en qtek s100 för 3 årsen men dom går ju inte jämföra, toutchscrenen är helt överlägsen, har provat på neonodes touch teknik, den klassiska typ s100 och iphones, iphones utklassar de andras. de som fattas i iphonen som jag inte vet om du behöver är ju word o allt sånt, vet ju inte riktigt vad du ska ha den till, iphonen är ju en blanding av smartphone, pocket pc och telefon typ.

MaxPro
2008-02-03, 01:29
köp en iphone istället :) den är helt klart goast, hade en qtek s100 för 3 årsen men dom går ju inte jämföra, toutchscrenen är helt överlägsen, har provat på neonodes touch teknik, den klassiska typ s100 och iphones, iphones utklassar de andras. de som fattas i iphonen som jag inte vet om du behöver är ju word o allt sånt, vet ju inte riktigt vad du ska ha den till, iphonen är ju en blanding av smartphone, pocket pc och telefon typ.

iphone(bög mobil) är överskattad och dyr!
Den är för stor och klumpig för att ha så lite funktioner i sig.
Visst w-lan, och touch kärm som många ...kamerna är kass, går inte änns filma med, ingen 3g osv

willie_
2008-02-03, 13:33
du har alltså ingen aning om vad du pratar om? tycker du 2800 är dyrt för den så vet jag inte vad jag ska säga! och anledningen till att de inte finns 3g är för att batteritiden skulle då bli typ 5h då de drar sjukt mycke batteri, och med den stora skärmen skulle de ej funka, och lite funktioner? jo nu går de filma med den, de finns iprincip allt till den att ladda hem! ta reda på fakta innan du utrycker dig! jag har själv iphone och har haft den sen den gick låsa upp (augusti) om du undrar. Den utklassar allt jag haft och jag har haft en hel del telefoner kan jag säga dig, den är sån jävla upplevelse så du kan inte förstå, och skärpan i skärmen är sjuk! sen den webbläsaren går inte jämföra med någon annan telefon, pocket pc eller smartphone! stor o klumpig? vad är då de andra pocket pc? denna är grymt mycke tunnare än alla andra, o anledningen till storleken är att an får en stor skärm vilket jag ser mycket positivt i!

eXtract
2008-02-03, 13:51
*Massa text*

Så du tkr jag borde satsa på iPhonen?
Hur funkar det med att surfa med den? Är det någon speciell kostnad per MB, eller hur är det?

willie_
2008-02-03, 14:31
ja de är ju edge då där de inte finns wlan, kostar per mb tror ja, finns ju med månadskostnad med tror jag. men när du kör de via wlan funkar allt riktigt bra faktist. dock kräver ju denna telefonen lite från användaren, du måste vara hyssat insat då den måste hackas först, du kan läsa lite på www.ifun.se där finns lite svensk info om upplåsning mm, eller om du köper en färdigupplåst på blocket...

MaxPro
2008-02-03, 15:07
du har alltså ingen aning om vad du pratar om? tycker du 2800 är dyrt för den så vet jag inte vad jag ska säga! och anledningen till att de inte finns 3g är för att batteritiden skulle då bli typ 5h då de drar sjukt mycke batteri, och med den stora skärmen skulle de ej funka, och lite funktioner? jo nu går de filma med den, de finns iprincip allt till den att ladda hem! ta reda på fakta innan du utrycker dig! jag har själv iphone och har haft den sen den gick låsa upp (augusti) om du undrar. Den utklassar allt jag haft och jag har haft en hel del telefoner kan jag säga dig, den är sån jävla upplevelse så du kan inte förstå, och skärpan i skärmen är sjuk! sen den webbläsaren går inte jämföra med någon annan telefon, pocket pc eller smartphone! stor o klumpig? vad är då de andra pocket pc? denna är grymt mycke tunnare än alla andra, o anledningen till storleken är att an får en stor skärm vilket jag ser mycket positivt i!

5000 är billigt för en iphone brukar kosta runt 5500.
turbo 3g ska vara standard på såna modeller som kostar 5000 papp

Kamerna är en kass 2mp som ej går att filma med , den är stor som en tegelsten. Svin dyr ! Man kan jämföra med frisörsbil! kollar runt på andra mobiler så fall, såna som vill ha en iphone vill bara ha den pga utseendet till 98%.

willie_
2008-02-03, 16:36
läste du vad jag skrev? en iphone kostar 2800! du har ingen aning om vad du pratar om! hela telefonen är en stor display därav det stora formatatet, jag hade en neonode n2 innan iphonen, den var liten. men de vara bara jobbigt, gick knappt hålla i och inte alls samma finish! och jag vet inte om du vet utbudet på saker att ladda ner till iphone men ALLT finns! och JO man kan spela in säger jag! läs vad jag skrivit innan du svarar!

MaxPro
2008-02-03, 17:03
läste du vad jag skrev? en iphone kostar 2800! du har ingen aning om vad du pratar om! hela telefonen är en stor display därav det stora formatatet, jag hade en neonode n2 innan iphonen, den var liten. men de vara bara jobbigt, gick knappt hålla i och inte alls samma finish! och jag vet inte om du vet utbudet på saker att ladda ner till iphone men ALLT finns! och JO man kan spela in säger jag! läs vad jag skrivit innan du svarar!

Vissa gärna var dom säljer nya iphone för 2800 och upplåst. :roll:

Beg kostar runt 5000 så jaja........säger inget fall du visar var dom för 2800 finns...jag tar då heller en LG Viewty som har desutom 3 tum WQVGA display, 240 x 400 pixel , Kamera 5 MP Schneider-Kreutznach, Turbo 3g, filmar även i 120 fps . Annars finns nokia n82 smartphone w-lan, turbo 3g, 5mp kamera, jaj lista kan bli lång.

Visst iphone kan va kul i 15min o surfa lite o vissa för polarna ....

willie_
2008-02-03, 17:18
på ebay, visst frakt tillkommer, och eventuell tull, vissa får paya tullen vissa inte, eller om man har en vän elelr nått som är i usa eller nått, är ju trots allt ett ganska valnigt resmål. låsa upp får du göra själv o de kostar nada. och ja du kan räkna upp hur många telefoner som hellst som är jäääätte bra på pappret men när de kommer till värkligheten är dom sega o krångliga, hänger inte alls med! jag har haft de flesta telfoner, smartphones, pocket pc iphonen äger upp dem med hästlängder! de som fattas är 3g. kamera gå inte få med bra kvalle i telfon, kvittar hur många pixlar de är, får alldrig den färgåtergivningen mm. visst de blir bättre men iphones är riktigt bra för att bara vara på 2mp, myck bättre än en dålig med 5. och dom för 5-6k är sånna som tar hem för o sälja, du tror inte dom gör de för att tjäna en slant? och kul i 15 min? de är precis vad de flesta andra telefoner är! denna är kul då de bara öser ut nya program som bara är coolare o coolare! snacka mer när du själv testat en iphone riktigt!

fredda
2008-02-03, 18:05
nån som har hört vad det blir av den i sverige? det borde ju vara 3g i den då tycker man...skitsamma för jag ska ha en iaf men det vore ju kul om den såldes hos Tre.

willie_
2008-02-03, 18:16
de blir telenor som får den vad jag hört. och tre kommer inte ha den med tanke på att den ej har 3g, och 3g har den inte för displayen drar väldigt mycke energi.

MaxPro
2008-02-03, 18:32
Main disadvantages:

Camera has no auto focus or settings
No video recording
No custom ringtones allowed
Safari browser doesn't support Flash and Java
Really basic Bluetooth capabilities
No Office documents editor
No third party applications
No 3G support (at least the US version)

The camera of the iPhone is unable to record video. If you're getting your hopes on shooting your own videos with your iPhone and then uploading them to YouTube, just like you've always dreamt of, forget about it! Now Apple should have got that one straight - if it wants to be a full-fledged multimedia device, iPhone can't afford to compromise video recording capabilities.

....filma går ej !

willie_
2008-02-03, 18:41
wooo, som jag sa, de finns oändligheter med saker att ladda hem och filmkamera är en av sakerna. så jo de går! står de något om att den har vattenpass med? nej, att den har nes emulator då? eller playstation?

eXtract
2008-02-03, 19:48
Aja, jag får se vad det blir.

Jag vill helst köpa något enkelt, med duglig kamera
och bra MP3 spelare med QWERTY tangentbord. Kommer mestadels
lyssna på musik och oftast skriva SMS. iPhone låter frestande, men jag vet inte
om jag vill ha en mobil som bara har touch-screen utan vanligt tangentbord.
Om man bortser ifrån iPhone, vilken smartphone/PDA passar mig med de kraven jag skrivit ovan? Runt 2000-3000.

malmen
2008-02-04, 08:23
Om du inte ska ha en jobbtelefon med massa knepiga funktioner, b.la synk så ska du inte köpa en Smartphone, krångligare mackapärer finns inte.

Vi har både #1 och #3 på jobbet, och det är inget annat är problem med dem, förutom att kalender, synk och mail fungerar relativt felfritt.

iPhone må vara en snygg telefon, men nae, det finns andra alternativ som är bra mycket bättre. Att de sedan valde bort 3G gör inte saken bättre. Nog för att displayen tar mycket energi, men 3G är och förblir den nya mobilstandarden.

willie_ och MaxPro kan för övrigt dra ner tonen lite

MaxPro
2008-02-13, 15:20
Kan man snacka mobil här?

Här är några kommande fin fin modeller från Sony Ericsson :D

G900 http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_g900-2247.php

G700 http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_g700-2248.php

C902 http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_c902-2250.php

XPERIA X1 http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_xperia_x1-2246.php

Och en Samsung F480 (iphone dödare)
http://www.gsmarena.com/samsung_f480-2268.php

rider
2008-02-13, 17:32
Nu e det så att jag laddade ner bioshock demot men när man ska börja spela så e det svart. Pixlarna blir svart eller vad man ska säga,
till exempel när man åker ner i vattnet så e det svart kuber istället för vatten.

Är det minnena eller grafikkortet eller vad är det? har ett radeon x800 kort.
512mb minne tror jag det var.

Gloag
2008-02-14, 12:36
Är det minnena eller grafikkortet eller vad är det? har ett radeon x800 kort.
512mb minne tror jag det var.

ärligt talat tror jag att ditt skärmkort inte klarar av spelet!
512 ram i datorn? räcker inte för det spelet minst 1 gb behövs.
jag kör bioshock utan probs. (grymmaste FPS spelet på länge)men kräver väldigt mycket av din dator..
testa dock att uppdatera drivisarna ..
det finns specialla ATI grafik drivisar Hos ATI & på speltillverkarens hemsida :wink:

PS: x800 & x8000 har 256 mb gddr3 minne.

min spelburk

Pentium dualcore 3600mhz
4 gb ram 800mhz
geforce 8800 gt 512 ddr3
10000rpm s(ata) hdd
gött klös för spel (inte värst men tillräckligt)

rider
2008-02-16, 19:19
OK tack, Drivisarna e nyladdade så det är det inte.

Tycker det är konstigt eftersom jag klarar av COD2 COD4 BF2 Doom 3 FEAR,
med flera.

Gloag
2008-02-18, 09:23
Det kan ju vara fel på demon du laddat ner oxo..
jag laddade ner en ####version av BS
som det bara strulade med hela tiden så jag köpte spelet istället..
funkar kanon..
vad har du för dator..? processor? Ramminne osv ?
kan vara bra att veta då kraven är höga för just BS.. :wink:

maTtti
2008-02-18, 19:27
Lite problem igen :( Om jag t.ex lyssnar på musik i Windows Mediaplayer, så ibland när jag pausar låten så blir det som att låten hänger sig, det händer alltså inget när jag trycker på "play". Bytte till Vista Business för ca 2 veckor sen, är det mediaplayer som krånglar eller är det ljudkortet sdet är fel på ? Eller är det nåt helt annat ?

Tacksam för svar.

Gloag
2008-02-19, 09:31
tycker det låter som mjukvarufel..
microsofts /windows drivrutiner för hårdvara har aldrig varit dom bästa..
uppdatera drivisarna för ljudkortet hos tillverkaren /hemsida el dyl.

Macke_fiddy
2008-02-19, 20:46
fick hem mitt gh 3 till datan men det funkar inte utan när jag ska ta upp det så står det "This game does not support your video card.Please refer to the game's minium system requriemensts..fattar itne vad dom menar?Funkar inte på min mors data heller :S

/Macke(snabba svar är spel sugen..)

KingenfranInsjon
2008-02-19, 20:51
fick hem mitt gh 3 till datan men det funkar inte utan när jag ska ta upp det så står det "This game does not support your video card.Please refer to the game's minium system requriemensts..fattar itne vad dom menar?Funkar inte på min mors data heller :S

/Macke(snabba svar är spel sugen..)

Rädd att din dator bara har Shader model 2.0 eller något, spelet kräver kanske 3.0. Te.x. så gör Call of Duty 4 det. Ledsen kompis :cry:

Macke_fiddy
2008-02-19, 20:58
Okej :S men det står ingenting på baksidan om det där vid system kraven..:/

Ohlsson
2008-02-22, 17:26
Hej!

Nu behöver jag verkligen hjälp!

Jag kan inte öppna mina dokument, kontrollpanelen, utforskar etc. allt som inte är installerade program.
När jag klickar på mina dokument från startmenyn(xp) så starta skrivbordet om eller vad man ska kalla det.
Alltså raden med start, klockan längds ner på skrivbordet helt enkelt, den försvinner i någon sekund för att sedan komma tillbaka.

Skulle bli hemskt tacksam för hjälp kring detta!

Ps. tror jag behöver ny dator, laggar när jag kör pinball :D men datorn är ganska hyffsad, 1gb ram 3400+ AMD. Borde inte den klara pinball? Ds.

Gloag
2008-02-25, 09:46
Prova att installera om windows.. funkar oftast :lol:

Ohlsson
2008-02-25, 10:08
Jo fast kan inte ens komma mina filer så jag vill helst spara dem innan jag installerar om de.

Gloag
2008-02-25, 10:45
dina filer blir inte förstörda om du har samma skiva som vid första installationen av windows..
(det är bara windowsregistret som skrivs över)
däremot kan vissa program kräva ominstallation efter windows inst...

kör hårt.. 8)

du kan även starta i felsäkert läge och kopiera dina filer om du vill känna dig säker.

Nixii
2008-03-08, 21:59
nån som e grym på Photostudio?(nej inte photoshop)
eller iallfall vet hur man gör nått markerat spegelvänt?..

kan jag fråga de här?

zannson
2008-03-08, 22:20

kan jag fråga de här?

det är mkt lätt i paint :D

Nixii
2008-03-08, 22:29

kan jag fråga de här?

det är mkt lätt i paint :D

haha ja där sa du iofs nått, tänkte aldrig på de, tack tack :wink:

KingenfranInsjon
2008-03-08, 22:47
Väl markerat så trycker du på redigera och omforma fritt. Dra sedan i en punkt tvärs över till andra sidan:)

rider
2008-03-09, 10:17
Nu tror jag det hänt nåt allvarligt här borta i min burk.
När jag skulle starta den så
började det pipa som nån ambulans eller
nåt vad är fel?

KingenfranInsjon
2008-03-09, 10:55
Nu tror jag det hänt nåt allvarligt här borta i min burk.
När jag skulle starta den så
började det pipa som nån ambulans eller
nåt vad är fel?

Ryck ur alla sladdar förutom strömsladden som går in i nätaggregatet. På nätagget så sitter den en switch med ON/OFF. Sätt den på off. Nu kan man väl tycka att det är onödigt att ha en strömsladd men inget nätagg påslaget.

Det är dock så att chassit bör vara jordat nu vilket gör det svårare att förstöra och kortsluta saker.

Ta en titt i burken och se om alla sladdar sitter som de ska, inget ligger emot något annat eller så. Om du har ett nyare grafikkort tex. så finns en extra strömsladd till dess fläkt. Baserat på själverfarenhet så piper det om denna är urdragen.

Testa testa ;) Lycka till!

KingenfranInsjon
2008-03-09, 10:57
TIPS: http://www.mankans.com/e107_plugins/content/content.php?content.97

Vilket pipljud är det? :P

aLx
2008-03-09, 18:55
Är det någon här som vet varför jag inte kan ladda hem steam från www.steampowered.com När den har laddat 800kb så stannar den och kommer ingen vart därifrån, någon som vet vad som är fel? har testat slå av virusprogrammen så dom inte blockar steam.

KingenfranInsjon
2008-03-09, 21:56
Är det någon här som vet varför jag inte kan ladda hem steam från www.steampowered.com När den har laddat 800kb så stannar den och kommer ingen vart därifrån, någon som vet vad som är fel? har testat slå av virusprogrammen så dom inte blockar steam.

Det jag kan tänka mig är att det är webbläsaren som stannar där helt. Alternativt stannar "tillsynes" men inte i verkligheten. Vänta lite och testa ifall du fått installationsfilen. :)

Annars är det bara tanka från något annat ställe :wink:

aLx
2008-03-09, 22:03

Det jag kan tänka mig är att det är webbläsaren som stannar där helt. Alternativt stannar "tillsynes" men inte i verkligheten. Vänta lite och testa ifall du fått installationsfilen. :)

Annars är det bara tanka från något annat ställe :wink:

nja det tror jag inte för jag kan inte ta emot den av någon kompis om dom testar att skicka install filen heller, men märkte att det går om en polare packar ner det och skickar då kan jag ta emot den :shock:

simonsimp
2008-03-23, 18:00
Hej, har precis instalerat om datorn, och nu när jag t.ex. högerklickar och trycker spara bild som , så står de "det finns inte tillräcklingt med utrymme för att slutföra den här åtgärden" när jag trycken på datorn så står de at jag har 84.4 GB kvar, ?

hjälp tack? :S

KingenfranInsjon
2008-03-23, 21:23
Hej, har precis instalerat om datorn, och nu när jag t.ex. högerklickar och trycker spara bild som , så står de "det finns inte tillräcklingt med utrymme för att slutföra den här åtgärden" när jag trycken på datorn så står de at jag har 84.4 GB kvar, ?

hjälp tack? :S

Säker på att du spar på rätt hårddisk? Inte så att du har någon extern som filerna vill hamna på?

Nixii
2008-03-26, 12:54
Ang. Sony Vegas 8.0

varför får jag inget ljud ur filmerna jag lägger in på vegas?

räkan
2008-03-28, 22:33
måste ha svar. hjälp!

j .. så fort jasg ska skriva här på forumet så blir det ett fuvcking problem med mitt tangent bord. så när jag ska ta bort text så kopierar den texten ? och så fort jag ska trycka på pilarna så bakar den på sidaorna jag idigare varit inne på. någon som vet vad det kan vara för fel???

backer
2008-03-29, 00:00
måste ha svar. hjälp!

j .. så fort jasg ska skriva här på forumet så blir det ett fuvcking problem med mitt tangent bord. så när jag ska ta bort text så kopierar den texten ? och så fort jag ska trycka på pilarna så bakar den på sidaorna jag idigare varit inne på. någon som vet vad det kan vara för fel???

instalera om drivrutinerna (tror det heter så) för tangetbordet.

räkan
2008-03-29, 00:17
måste ha svar. hjälp!

ok. det löste sej av sej själv. men har om instalerat drivrutinerna nu. upptäckte att knapparna reagerade snabbare när man spelar :S

backer
2008-03-29, 00:30
måste ha svar. hjälp!

ok. det löste sej av sej själv. men har om instalerat drivrutinerna nu. upptäckte att knapparna reagerade snabbare när man spelar :S

okej :P men de e la bra :P :lol: 8)

Mattias_Westby
2008-03-29, 18:07
tja, har ett jävligt prob nu

aja igår orkade jag inte stänga av datorn riktigt så jag bara tryckte på knappen ist ... och nu när jag startade datorn så är min profil helt tom... bilder,musik är bort .. fick instalera om msn å allt .. helt tom :S shit... nån som kan helpa ?

/ matteman

räkan
2008-03-30, 15:23
tja, har ett jävligt prob nu

aja igår orkade jag inte stänga av datorn riktigt så jag bara tryckte på knappen ist ... och nu när jag startade datorn så är min profil helt tom... bilder,musik är bort .. fick instalera om msn å allt .. helt tom :S shit... nån som kan helpa ?

/ matteman

vilken knapp stängde du på? nätagen elle vanliga? det där har jag med varit med om. fick svar förut av en polare men kommer ej ihåg var det beror på mm.

gsonmx
2008-03-30, 18:19
Vad är det för fel på min datorskärm?
Hoppas man ser nåt..
http://www.youtube.com/v/lzAwum4J0r0

fabbe
2008-03-31, 23:39
Nuu är det så att jag har haft min dator i två år nu... Och jag fick den utav min mammas jobb. Men för ett år sen så slutade media player funka. för att jag har en "falsk produkt" O jag undrar hur kan man fixa det utan att behöva köpa windows xp eller installera om hela datan... För att jag har massor med saker på datan. Men min fråga är om det är någon här som kan hjälpa mig med datorn.
Tack i förhand//Fabbe

räkan
2008-04-01, 14:50
Hoppas man ser nåt..

du har nog virus hööru du?

fabbe
2008-04-01, 16:11
Hoppas man ser nåt..

du har nog virus hööru du?
trojan? :lol:

fabbe
2008-04-02, 22:35
Nuu är det så att jag har haft min dator i två år nu... Och jag fick den utav min mammas jobb. Men för ett år sen så slutade media player funka. för att jag har en "falsk produkt" O jag undrar hur kan man fixa det utan att behöva köpa windows xp eller installera om hela datan... För att jag har massor med saker på datan. Men min fråga är om det är någon här som kan hjälpa mig med datorn.
Tack i förhand//Fabbe

räkan
2008-04-07, 10:02
Tack i förhand//Fabbe

google det, finns ju media pleyer ladda ner. men varför inte avända VLC? :wink: men använd www.google.se och sök på "media player download" 8)

Sandvik
2008-04-07, 14:22
Min kusin har nu fått ett problem på datorn.

När han är på datorn så kan han ha på msn och internet, men om han då som tex lägger på musik och laddar ner nåt från limewire så startar datorn om av sig själv.

Samma sak varje gång, om du kör flera olika program på samma gång så slår den av...

Vad kan detta bero på?!

fabbe
2008-04-07, 15:34
Tack i förhand//Fabbe

google det, finns ju media pleyer ladda ner. men varför inte avända VLC? :wink: men använd www.google.se och sök på "media player download" 8)
joo det är sant har gjort det redan:D:D
dessutom så funkar det inte endå när jag ladda ner den...

eXtract
2008-04-07, 16:35
Någon som är haj på Amxmodx och liknande?

Är admin på en server jag brukar lira CS på, så la jag till kompisarna med alla flags (a till u). Men nu vill jag ta bort a-flaggan (går att slapa dom osv.)
Vet någon hur man gör?

Provade att göra det vanliga amx_addadmin "STEAM:01234" "bcdefghijklmnopqrstuv" men står bara "This user is already admin" eller dylikt.

johan4597
2008-04-10, 13:43
Någon som är haj på Amxmodx och liknande?

Är admin på en server jag brukar lira CS på, så la jag till kompisarna med alla flags (a till u). Men nu vill jag ta bort a-flaggan (går att slapa dom osv.)
Vet någon hur man gör?

Provade att göra det vanliga amx_addadmin "STEAM:01234" "bcdefghijklmnopqrstuv" men står bara "This user is already admin" eller dylikt.

Gå in i mappen på serverdatorn istället (dedicated server/cstrike/addons/amxmodx/configs/users.ini) och ändra behörigheterna där ist!

Hoppas jag sa rätt nu, de va ett par år sen jag sluta med cs =)

Kollan
2008-04-12, 23:30
Min kusin har nu fått ett problem på datorn.

När han är på datorn så kan han ha på msn och internet, men om han då som tex lägger på musik och laddar ner nåt från limewire så startar datorn om av sig själv.

Samma sak varje gång, om du kör flera olika program på samma gång så slår den av...

Vad kan detta bero på?!

min starta om sig när jag hade för lite ramminne i datorn. kolla det

fabbe
2008-04-19, 21:02
tjena!
Nu är det så att man inte kan logga in på msn från min dator.
Men frågan är Vad är key ports? :lol:

falunman
2008-05-05, 21:42
tjena!
Nu är det så att man inte kan logga in på msn från min dator.
Men frågan är Vad är key ports? :lol:

Har du försökt med någor för att få det att fungera?
kommer det upp någon felkod? isåfall vad står det?
-testa att ladda ner den nyaste versionen från msn / installera om msn.
-testa med någon annan email adress
-testat att gå in på msn;s "hjälp/suport" sida?(längst ner på msn.se "windows live suport" eller "hjälp")
- Google is your friend :p
- till sist formatera om datorn om du inte fått orfning på det( brukar hjälpa;))

"Key ports" , andvänder du router? kan vara någon inställnig där

Knoppen
2008-05-06, 00:12
fel tråd XD

fabbe
2008-05-06, 15:23
Har du försökt med någor för att få det att fungera?
kommer det upp någon felkod? isåfall vad står det?
-testa att ladda ner den nyaste versionen från msn / installera om msn.
-testa med någon annan email adress
-testat att gå in på msn;s "hjälp/suport" sida?(längst ner på msn.se "windows live suport" eller "hjälp")
- Google is your friend :p
- till sist formatera om datorn om du inte fått orfning på det( brukar hjälpa;))

"Key ports" , andvänder du router? kan vara någon inställnig där

Tack... jo jag andvänder mig av en router.
Prövade lite grejer nyss. Kan säga på direkt att jag är ingen höjdare på sånt. OCh det sista man vill göra är att formatera om datorn.

SuperRetard22
2008-05-06, 15:25
Jag är nog en smått dataexpert så är det nåt så skicka ett pm eller skriv nåt så kanske jag kan komma till hjälp

Mvh

Linys
2008-05-06, 17:03
hej, jag har bytt modekort och grafikkort och hårdisk mm. bytt allt förutom mitt nättag. Ligger på 350w , men när jag ska starta datorn måste jag dra ut tangentbord och mus, är det att det är för litet nättag tro? den kanske inte får tillräckligt med ström eller vad tror du? / Linus

malmen
2008-05-06, 17:48
Vad har du satt i för komponenter?

Nixii
2008-05-06, 18:36
Börjat spela Crysis, allt funkade fint till en början, sen började ljudet hacka å hålla på, och felet kvarstår även om jag startar om spelet, kan la inte va fel på ljudkortet eller? för då hade de ju inte funkat från början va?

Kollan
2008-06-01, 15:35
Börjat spela Crysis, allt funkade fint till en början, sen började ljudet hacka å hålla på, och felet kvarstår även om jag startar om spelet, kan la inte va fel på ljudkortet eller? för då hade de ju inte funkat från början va?

testa o rensa temporary internet files, o annat sånt där, spelet började hacka efter ett tag mär jag var inne på internet o.s.v, kanske är för det sparas så otroligt mycket bilder då?( mx vs atv offline)

aja,testa det!

eXtract
2008-06-09, 23:00
Inget datorbekymmer precis, men för er iPhone älskare släpps iPhone 3G den 11:e juli!
http://www.iphoneinfo.se/forum/showthread.php?t=734
http://www.apple.com/iphone/features/

malmen
2008-06-10, 08:12
och när vi ändå snackar mobiltelefoner.
Är det någon som har, och kan berätta lite om följande telefoner. Nackdelar, fördelar, känsla, batteritid, navigering osv

Sony Ericsson w910
Nokia N95 8Gb
Sony Ericsson k850

Jag ska nämligen ha ny, och jag vet inte vilken jag ska välja. Jag har en Nokia N95 nu, men den är kass, fast jag är van vid Nokia och deras menysystem, och Ericssons system har jag egentligen aldrig gillat. Fast vågar man testa N95 8Gb?

Morfus
2008-06-10, 09:00
Jag hade köpt nya Iphone... kommer i Juli och säljs av Telia :)

eXtract
2008-06-10, 10:04

Kommer börja säljas imorgon, dock kostar den 2000kr med abonnemang hos Telia, och kommer
antagligen inte gå att låsa upp heller.

Ska nog satsa på en iPhone till sommaren, verkar helsjysst med Turbo 3G och GPS i den nya :)

Morfus
2008-06-10, 11:30
Imorgon!?
Ett par på jobb köpte var sin när dom var i LA... herre jävlar vilken telefon. Ända nackdelen är att den är lite stor.

Morfus
2008-06-10, 11:31
Aktuellt
iPhone - säljstart 11 juli
I juli börjar Telia sälja Apples iPhone.

malmen
2008-06-10, 12:30
Inte aktuellt då jag har Tre och tänker fortsätta med det. Telia kan ta sig i det berömda hålet (:

Kommer börja säljas imorgon, dock kostar den 2000kr med abonnemang hos Telia, och kommer
antagligen inte gå att låsa upp heller.

Ska nog satsa på en iPhone till sommaren, verkar helsjysst med Turbo 3G och GPS i den nya :)
Juli, inte Juni ;)

eXtract
2008-06-10, 12:36
Inte aktuellt då jag har Tre och tänker fortsätta med det. Telia kan ta sig i det berömda hålet (:

Juli, inte Juni ;)

Ajdå :D Dumma mig. Aja, inte såå långt tills dess iallafall :)

falunman
2008-06-10, 17:12
någon som har en aning om hur mkt iPhonen kanske kommer att kosta upplåst?

Nixii
2008-06-11, 13:02
de e inte så att någon råkar veta hur man spelar in filmer som visas på hemsidor genom quicktime, tex twmx.com visar ju sina filmer i de..

KingenfranInsjon
2008-06-11, 13:04
de e inte så att någon råkar veta hur man spelar in filmer som visas på hemsidor genom quicktime, tex twmx.com visar ju sina filmer i de..

Testa programmet "Camtasia", med det kan du spela in vad som händer på skärmen...
Annars så finns något program som man kan tanka film från Youtuben, dock är nog det specialiserat till den sidan. (tror jag)

eXtract
2008-06-12, 12:21
http://www.mobil.se/ArticlePages/200806/12/20080612082526_MOB496/20080612082526_MOB496.dbp.asp?iForum=5&iNoteRoot=86050&iNote=86051#86051

Svin...

Nixii
2008-06-12, 13:10
http://www.mobil.se/ArticlePages/200806/12/20080612082526_MOB496/20080612082526_MOB496.dbp.asp?iForum=5&iNoteRoot=86050&iNote=86051#86051

Svin...

men..? http://www.aftonbladet.se/pryl/tele/article2648162.ab

Kollan
2008-06-12, 21:32
Vart hittar man grafik korts drivrutiner till AM2+?

malmen
2008-06-13, 11:10
Beror ju på vad för grafikkort du har. AM2+ är en CPU-standard.

Kollan
2008-06-14, 14:44
jag hitta dom! fanns på amd's hemsida :)

joonnaas
2008-06-17, 14:26
Tjaa datanerds! ;)

Jag har trubbel med min dator... den lider.
Nästan varje gång jag startar datorn så är skärmen svart, allt funkar fast skärmen är svart, och så trycker man av den. väntar ett par sekunder och trycker på den igen. då så blinkar den till i ca 0,5 sek, då ser man skrivbordet och allt som vanligt, i 0,5sek.
Hjälper inte hur många gånger man trycker av och på,utan är samma sak varje gång.
Men om jag rycker ur kabeln till skärmen på datorn och väntar ca 10 sek, och trycker in den i datorn igen, då tänds skärmen så är den som vanligt igen. kanske 1/10 gånger så måste man dra ur och trycka in sladden igen.

Och sen så när skärmsläckaren är på så kan det bli samma sak då med ibland, så då får man lägga sig på alla 4:a och rycka ur sladden och trycka in den efter ca 10 sek, så funkar det.

vad lider min dator av? nått skumt är det iaf när den håller på så där. nån som har nån aning om vad jag ska göra åt det?

tack på förhand dudes,
/Sjöbeck

malmen
2008-06-17, 17:36
Om du har möjlighet, testa med en annan skärm på din dator och se om den gör samma sak. Eller testa skärmen på en annan dator och se om det är samma där.

Förmodligen är det skärmen som håller på att ge upp med tanke på att den reagerar lite när du tömmer den på ström.

joonnaas
2008-06-17, 18:05
okej! Tack, då ska jag försöka få tag i en skärm och testa på datorn =)

Kollan
2008-06-18, 15:24
grafikkortet? brukar bli lite konstigt då :)

malmen
2008-06-19, 08:18
Det kommer ge sig om han testar jag skrev. Om grafikkortet inte lider av värmeproblem är det förmodligen skärmen som glappar.

Yoohan
2008-06-24, 22:02
Tja!
Jo nuär det ju såhär att min dator är helt konstig :S för ca 2dagr sen så började det åska när jag var i garaget, det mullrade bara lite så jag sprang in så fort jag kunde för när jag gick ut ur garaget hörde jag att det kom närmre och vårat bredbandsmodem gick sönder typ en vecka tidigare men iaf så när jag kom in så drog jag bara ut allt utan att sänga av det bla datorn. och sen när jag startade den så var denjätte konstig temat var ändrat till klassik och den var otroligt seg :S
Det går bara öppna virus programet, den här datorn och typ alla mappar men inga program.

Det har hänt flera gånger att den stängt av sig på detta sätt men inget har hänt för det. Någon som räkat ut för liknande saker? Någon som har nån ide om vad det kan va?

Uppskattar all hjälp!!!
//Johan

Knoppen
2008-06-26, 11:24
Tjeena neeaaards! min lilla sysster dator har hennes pojkvän acc ett sorts virus på msn det står typ "hey look my photo" och ibland "it´s this your photo?" den ser ut som en nedpackad fil som man skickar efter man tar emot den man ser det inte själv utan bara hennes kontakter någon som vet hur jag får bort det?

snabba svar!!!!!!

Yoohan
2008-06-26, 11:36
Tjeena neeaaards! min lilla sysster dator har hennes pojkvän acc ett sorts virus på msn det står typ "hey look my photo" och ibland "it´s this your photo?" den ser ut som en nedpackad fil som man skickar efter man tar emot den man ser det inte själv utan bara hennes kontakter någon som vet hur jag får bort det?

snabba svar!!!!!!

Tror det enklaste är att avinstallera MSN göra virus sökning och ad-aware (när du ändå håller på) och sen installer MSN igen men med en ny version som du laddar ner på deras hemsida. lycka till ;)

malmen
2008-06-26, 13:06
Tja!
Jo nuär det ju såhär att min dator är helt konstig :S för ca 2dagr sen så började det åska när jag var i garaget, det mullrade bara lite så jag sprang in så fort jag kunde för när jag gick ut ur garaget hörde jag att det kom närmre och vårat bredbandsmodem gick sönder typ en vecka tidigare men iaf så när jag kom in så drog jag bara ut allt utan att sänga av det bla datorn. och sen när jag startade den så var denjätte konstig temat var ändrat till klassik och den var otroligt seg :S
Det går bara öppna virus programet, den här datorn och typ alla mappar men inga program.

Det har hänt flera gånger att den stängt av sig på detta sätt men inget har hänt för det. Någon som räkat ut för liknande saker? Någon som har nån ide om vad det kan va?

Uppskattar all hjälp!!!
//Johan
Jag tror du får installera om datorn, det är nog enda lösningen. Förmodligen har flera delar av operativsysstemet blivit trasiga och orsakar därför denna sirap. :)

Eventuellt att du kan testa att köra en genomsökning på hårddsiken i Felsäkert läge.

snabba svar!!!!!!
Gå in i felsäkert läge med nätverk, tanka ner ad-aware och avast antivirus och installera dem, kör dem sedan och se ifall du hittar viruset. Får du en varning, t.ex w32.namn så kan du söka på www.symantec.com tror jag och se om det finns någon åtgärd/fix/patch färdig för felet.

fabbe
2008-06-30, 21:31
tjaaa
nu ar det so att jag roka trycka po en knapp po tangentbordet so jag kan inte skriva utropstecken o frogetecken asso allt ar omstalltXD so jag undrar om nogon vet hur man gor. detta har hant mig monga gonger men har kunnat fixa det med att trycka po nogon knapp men har tydligen glomt hur man gor.

fabbe
2008-06-30, 21:51
det va inget allt är fixat:D

Kollan
2008-07-01, 00:38
tjaaa
nu ar det so att jag roka trycka po en knapp po tangentbordet so jag kan inte skriva utropstecken o frogetecken asso allt ar omstalltXD so jag undrar om nogon vet hur man gor. detta har hant mig monga gonger men har kunnat fixa det med att trycka po nogon knapp men har tydligen glomt hur man gor.

hur fan skriver du? :o

behöver lite hjälp. Vart ser jag hur mkt watt det är eller ska vara eller vad man säger i nätagget? det brukar ju stå på sidan där.

malmen
2008-07-02, 07:37

behöver lite hjälp. Vart ser jag hur mkt watt det är eller ska vara eller vad man säger i nätagget? det brukar ju stå på sidan där.
Det står nog på kartongen till det. Annars står det på någon av sidorna, om du har otur står det på "ovansidan" och du måste plocka bort det för att se.

fabbe
2008-07-02, 19:30

som sagt så kunde jag inte skriva med Ä Å Ö...

Ponta
2008-08-01, 15:52
tjo data nissar, jag har lite "two and a half men" avsnitt som jag vill titta på men det blir bara ljud.

Det ser ut såhär som på bild 1. jag har tryckt extract files men sen när man spelar upp den filen i windows media player så är det bara ljud, se bild 2.

http://img156.imageshack.us/img156/418/namnlstt6.jpg (http://imageshack.us)

http://img156.imageshack.us/img156/6449/namnls2mo4.jpg (http://imageshack.us)

Någon som vet hur man gör så att det blir bild också? :)

falunman
2008-08-01, 16:04
du måste fixa någon codec. men skulle gissa på att det enklaste sättet är att använda VLC

Ponta
2008-08-01, 16:05
okej, provar VLC då :) tack för hjälpen

Sigfridsson
2008-08-02, 15:47
Jag har ett nätverksproblem..
Det är så att jag har en dator på nedanvåningen och en på ovanvåningen. Brevid den datorn där nere ligger modemet som är kopplat till en router. Från den router går en nätverkskabel in i den datorn som var där nere och en annan nätverkskabel upp här uppe. Den som går upp här uppe kopplas in i en switch och därefter en nätverkskabel in i datorn och en annan in i mitt Ps3. Det har funkat bra men nu gör det inte det längre.
Nu får den nätverkskabel som egentligen ska in i switchen gå in i datorn direkt. Så jag får köra trådlöst med mitt Ps3. Problemet är att det lätt blir störningar så jag vill ha tillbaka trådbundet till mitt ps3.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har startat om routern där nere och switchen här uppe ett antal gånger. Kan det vara så att switchen är i sönder? med tanke på att när nätverkskablen från routern går direkt in i min dator så fungerar det.
Men iallafall startat om routern och switchen har jag gjort mer kunskap än så har jag inte :P

Vore tacksam om jag fick hjälp.

Pjotor
2008-08-03, 00:20
Tror väl detta ska ligga här.

Jag ska koppla bild från datorn till tv:n. Men den visar bara svartvit bild på tv:n. Någon som vet vilken inställning man fixar det på eller om det är något jag glömt?

Tacksam för svar!

Edit: Kör med windows XP x64

falunman
2008-08-03, 22:54
kanske har färgbild på någon annan kanal, så var det iaf för mig, svart-vit på en och färg på en annan:).

malmen
2008-08-06, 10:15
Jag har ett nätverksproblem..
Det är så att jag har en dator på nedanvåningen och en på ovanvåningen. Brevid den datorn där nere ligger modemet som är kopplat till en router. Från den router går en nätverkskabel in i den datorn som var där nere och en annan nätverkskabel upp här uppe. Den som går upp här uppe kopplas in i en switch och därefter en nätverkskabel in i datorn och en annan in i mitt Ps3. Det har funkat bra men nu gör det inte det längre.
Nu får den nätverkskabel som egentligen ska in i switchen gå in i datorn direkt. Så jag får köra trådlöst med mitt Ps3. Problemet är att det lätt blir störningar så jag vill ha tillbaka trådbundet till mitt ps3.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag har startat om routern där nere och switchen här uppe ett antal gånger. Kan det vara så att switchen är i sönder? med tanke på att när nätverkskablen från routern går direkt in i min dator så fungerar det.
Men iallafall startat om routern och switchen har jag gjort mer kunskap än så har jag inte :P

Vore tacksam om jag fick hjälp.
Varför har du en switch efter routern? Enklast är att koppla PS3 och dator/er direkt till routern. Switchen segar bara ner kopplingen. (Om du inte har mer än 100m sladd då ;))

Tror väl detta ska ligga här.

Jag ska koppla bild från datorn till tv:n. Men den visar bara svartvit bild på tv:n. Någon som vet vilken inställning man fixar det på eller om det är något jag glömt?

Tacksam för svar!

Edit: Kör med windows XP x64
Hur har du kopplat TVn till datorn? Scart, S-VHS, Composite etc?

Sigfridsson
2008-08-06, 13:07
Varför har du en switch efter routern? Enklast är att koppla PS3 och dator/er direkt till routern. Switchen segar bara ner kopplingen. (Om du inte har mer än 100m sladd då ;))

Ja, jag vet men den nätverkskabeln som går från routern upp där uppe in i switchen ligger liksom inne i väggen. Och jag har inte tid med att fixa in en till nätverkskabel i väggen :P
Du vet inget annat jag kan göra om jag nu måste ha switchen där?

malmen
2008-08-06, 13:46
Ja, jag vet men den nätverkskabeln som går från routern upp där uppe in i switchen ligger liksom inne i väggen. Och jag har inte tid med att fixa in en till nätverkskabel i väggen :P
Du vet inget annat jag kan göra om jag nu måste ha switchen där?
Du ska inte ha switchen där. Så enkelt är det. Routern delar ut adresser till nätverket, och det gör switchen med därav blir det en konflikt.

Det du får göra i så fall är att sätta dit en hub som i stället kör Half duplex (switch = full duplex).

Sigfridsson
2008-08-06, 17:08
Du ska inte ha switchen där. Så enkelt är det. Routern delar ut adresser till nätverket, och det gör switchen med därav blir det en konflikt.

Det du får göra i så fall är att sätta dit en hub som i stället kör Half duplex (switch = full duplex).

Men segar inte en hub ner det mer då? Den skickar väl ut onödig trafik?

malmen
2008-08-06, 18:33
Jo :)

Saken är den att för varje sådan enhet (router/switch/hub) du kopplar in, desto segare och instabilare blir nätet. Av den enkla anledningen att trafiken måste passera genom fler instanser.

Det är t.ex som med ett brev som skickas med posten. Jag ska dra ett exempel.

Du ska skicka ett paket till grannen. Vad är då det bästa sättet att forsla dit det? Jo, du går själv och lägger det i grannens låda, eller framför dörren. Då har du sett till att paketet kom iväg och att det hamnade rätt.

Men om du istället skulle skicka det med posten, då ökar risken för att paketet inte kommer fram då du endast ser till att det skickas rätt. Posten i sin tur kanske missar att skicka det rätt, och det tar alltså inte emot av rätt person. Detta är inget du kan påverka.

Säg då att Posten i sin tur skickar det vidare till t.ex ett Företagscenter, då har du ytterligare instanser att passera, och det är inte ens säkert att det kommer fram dit eftersom du inte har någon kontroll på det.

Företagscentret skickar sedan vidare det till en lantbrevbärare eller cykelbrevbärare som ska dela ut paketet. Du har nu noll koll över huvud taget på om paketet har kommit fram eller inte, du vet inte ens vart det har tagit vidare efter du lämnade det på postkontoret.

Säg då att du valt REK eller Kolli-ID, då kan du spåra paketet genom alla instanser, men det kostar mer och det tar mer tid eftersom deras tracking-ID alltid uppdateras efter alla händelser (bortsett från sista "Levererat till mottagaren) och du kan aldrig vara säker på att det kommer fram.

Capishe?
Lite väl stor utsvävning kanske, men du fattar säkert sensmoralen. Så se till att dra ytterligare en kabel eller fixa en förstärkare till den trådlösa makapären så du kan köra trådlöst :)

Pjotor
2008-08-08, 13:33
Malmen:
I datorn har jag kopplat med en S-VHS, och jag har ställt in i datorn att den ska köra på det. Men har hört snack om tvtool? Provade att ladda hem det. Men det funkade inte, troligen för att ja kör windows x64.

malmen
2008-08-08, 13:57
Har du en S-VHS utgång på TVn eller har du en konverterare via scart?

Pjotor
2008-08-08, 17:24
Konverterare via scart.

the_speed_master
2008-08-13, 17:38
Jag försöker installera Windows media player 11 för att kunna koppla ihop min xbox360 elit, så att jag kan se filmer och musik jag har i datan på xboxen.

Jag har haft Windows media player men tidigare, men jag tog bort det och installerade GOM Player ist, men nu när jag vill installera windows så får jag detta fel meddelande vid ca 87% av installationen, Jag försöker göra som det står nedanför i hjälp grejen, men det går inte?
När jag e inne på sidan med den här texten och klickar på teknisk support så står det att problemet inte har nummer 80004005 Men i nästa ruta brevid så står det att det inte finns något sånt fel meddelande?

Någon som haft samma problem?
Hoppas ni förstår problemet, annars får ni be mig förtydliga det ni inte fattar ha de gött fiddy freaks

Jag använder windows XP Med service pack2

Windows Media Player Error Message Help

You've encountered error message 80004005 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.
Cannot complete setup

There was a problem migrating your playlists or accessing your library content because the current folder permission settings blocked access to the \All Users folder.

To resolve this problem, do the following:

1.

Log on to your computer as an administrator or a member of the Administrator's group.
2.

Click Start, click Run, type CMD.EXE, and then click OK.
3.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%\Documents" /G BUILTIN\Administrators:F, and then press ENTER.
4.

At the prompt Are you sure (Y/N)?, press Y.
5.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%\Documents" /G System:F, and then press ENTER.
6.

7.

Type cacls.exe "%ALLUSERSPROFILE%\Documents" /G BUILTIN\Users:R, and then press ENTER.
8.

Try installing Windows Media Player again.

malmen
2008-08-14, 11:45
Konverterare via scart.
Finns det en Input/Output-knapp på den där konverterare? Testa i så fall att ändra dess läge.

malmen
2008-08-14, 11:47
Jag försöker installera Windows media player 11 för att kunna koppla ihop min xbox360 elit, så att jag kan se filmer och musik jag har i datan på xboxen.

[...] massa text [...]
Jag har inte en aning, men jag skulle tippa på att du måste installera om hela windows. Eller försök installera en äldre version av WMP.

Nixii
2008-08-14, 22:36
Behöver lite hjälp här med programet Audacity, ett inspelningsprogram, men när man ska välja inspelningskälla så är listan helt tom, ska ju spela in från ljudkortet.. nån som vet varför listan är tom?

http://minibikeupload.com/pictures/audacity.jpg

ne nu har jag löst de sj, tack tack

the_speed_master
2008-08-16, 13:58
Jag har inte en aning, men jag skulle tippa på att du måste installera om hela windows. Eller försök installera en äldre version av WMP.

Okej Får nog göra det :(

falunman
2008-08-17, 19:13
jag kör med senaste service pack 3 versionen, och om jag nu skulle vilja formatera om datorn går det att använda installations cd:n med SP2 då?
innan SP3 kom så skulle jag formatera om och hade cd:n med SP1 och då gick det inte att formatera/installera om för att det var en gammal version.

zannson
2008-08-17, 19:46
jag kör med senaste service pack 3 versionen, och om jag nu skulle vilja formatera om datorn går det att använda installations cd:n med SP2 då?
innan SP3 kom så skulle jag formatera om och hade cd:n med SP1 och då gick det inte att formatera/installera om för att det var en gammal version.
jo det går, du måste boota skivan vid start! du kan inte "installera" med hjälp av autostarten i windows när du har en nyare version än skivan.

falunman
2008-08-17, 19:51
aa bra det. jo jag bootar alltid när jag sak formatera om datorn, undrade liksom om någon hade formaterat om som hade sp3.
tack för snabbt svar iaf :p

Nixii
2008-09-06, 20:15
aha, helt plötsligt kan jag inte kolla på youtube..
de står:
"Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player."

men jag har ju fixat allt sånt.. vad gör man då? x)

malmen
2008-09-06, 23:00
jo det går, du måste boota skivan vid start! du kan inte "installera" med hjälp av autostarten i windows när du har en nyare version än skivan.
Det går aldrig, för det finns ingen funktion för att ta bort saker när ta-bort-funktionen är borttagen :)

aha, helt plötsligt kan jag inte kolla på youtube..
de står:
"Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player."

men jag har ju fixat allt sånt.. vad gör man då? x)
Gör om, gör rätt? Testa med en annan webbläsare? :)

Nixii
2008-09-07, 00:31
Gör om, gör rätt? Testa med en annan webbläsare? :)

hmh, ja med chrome funkade utmärkt, men inte med explorer, vafan har de för betydelse? :P

Soppatorsk
2008-09-07, 04:48
Hoppas denna fråga hör hemma här.Hur gör man en omröstning här på forumet? förklara som jag vore 5 år är så dålig på det här med datorer

malmen
2008-09-07, 17:08
Du skapar ett ny tråd, sen klickar du i 'Ja, posta en omröstning i det här ämnet' som står under rubriken 'Posta en omröstning' som står under själva rutan där du skriver inlägget.

Sedan väljer du antal svarsalternativ, 4 är standard, sen tar du "Skicka ämne" och då får du upp olika rader där du skriver frågan samt vilka svarsalternativ som ska vara med.

Capishe? :)

falunman
2008-09-16, 14:53
BIOS resetas efter att strömkabeln dras ut, tyder det på att batteriet på moderkortet är slut? kommer upp lite fel medelanden å typ Bios ROM checksum error . och datorn bara startar om sig själv, kommer aldrig fram till windows. men bara att man är in i bios, fixar klockan så har den startat.

FIXAT
bytte batteri så fungerade det.

Nixii
2008-09-26, 17:17
hallå! mitt Itunes har flippat ur helt, uppdaterade till version 8 och nu har den konfiguerats osv också står de att man måste starta om datorn för att de ska gälla...
men varje gång man startar om och klickar på Itunes så kommer samma skit upp igen, går bara runt å runt...?

Yoohan
2008-09-26, 17:21
hallå! mitt Itunes har flippat ur helt, uppdaterade till version 8 och nu har den konfiguerats osv också står de att man måste starta om datorn för att de ska gälla...
men varje gång man startar om och klickar på Itunes så kommer samma skit upp igen, går bara runt å runt...?

Hur startade du om den? asså startade du om den genom att ta starta om eller stängde du av sen starta den igen? Testa iaf och göra det du inte gjort om du inte redan gjort det :P annars avinstallera och installera det med version 8 med en gång ;)

Nixii
2008-10-17, 21:57
har inget problem men kan ju ta detta här bland alla hackers iallafall^^

söker nått bra program där man kan sätta ihop bilder till en film typ, eller gif. kallas väl den filtypen som visar rörliga bilder och animationer.

malmen
2008-10-17, 22:28
GIF Animator? Annars fungerar Adobe Imageready bra.

Monsterdb
2008-10-26, 12:02
Jag får ingen bild på VLC media player ?

Nofear
2008-10-27, 09:31

Vad menar du?

J0ny
2008-10-27, 09:53
VLC fungerar bara ibland för meij? vet inte vaför :S

Monsterdb
2008-10-27, 10:05
när jag ska spela upp en film eller nått så får jag bara ljud , ingen bild ? :/

J0ny
2008-10-27, 10:08
när jag ska spela upp en film eller nått så får jag bara ljud , ingen bild ? :/

aa så kan de vara för meij ibland också :S

Monsterdb
2008-10-27, 10:09
det är alltid så för mej ! :S

Nofear
2008-10-27, 10:36
Som jag själv märkt kan VLC emellanåt bugga och inte visa någon bild eller bara vit bild. Brukar hjälpa med att trycka "Stop" en gång och "Play" igen. Ett annat fel kan ju vara att filmen ni försöker spela upp är något konstigt format som inte stöds.

Ifall filmen fungerat att spela upp med VLC förut, prova med att installera om VLC.

--

Har själv en fråga.

Någon annan som har träffat på i Chrome att ifall du har flera flikar och i ena fliken spelar upp något Flash, så verkar Flash pluginet crasha och Chrome frågar ifall du vill stoppa det. Detta sker endast då du har flera flikar..
Någon som träffat på liknande och har någon lösning?

DaViiiD
2008-10-27, 10:47
Vissa säger ; Har ingen bild, ljudet funkar inte osvosv.

Pröva att ladda ner Divx http://www.divx.com som har massa codecs i sitt packet. Det brukar hjälpa.

Nofear
2008-10-27, 11:03

Pröva att ladda ner Divx http://www.divx.com som har massa codecs i sitt packet. Det brukar hjälpa.

Har aldrig behövt ladda ner ett enda codec med/till VLC.

malmen
2008-10-27, 11:51
Kolla inställningarna för uppspelning av video. Ibland får den för sig att den kör på en annan standard.

Kolla Videoöverlagrning eller vad det nu heter.

VLC behöver inga codes, det är deras grej. Allt finns redan, och skulle det inte finnas fixas det till nästa version. DivX ger bara massa onödigt tjaffs.

DirtBike10
2008-11-04, 17:56
Hej. År det någon som vet vad som menas med dedikerat grafikminne?..

t.ex. dedikerat 512 grafikminne.??

bjuckan
2008-11-04, 18:23
Hej. År det någon som vet vad som menas med dedikerat grafikmnne?..

Grafik kortet har minne som endast driver grafikkortet och inget annat. Dvs. att grafikkortet kanske har möjlighet att utnyttja 1024mb minne. Men endast 512mb minne är reserverat till grafikkortet. Resten kan användas som ramminne tex..

F-X
2008-11-04, 18:23
tror det är grafikkortets minne, grafikkortet har ju som en egen processor och eget minne :) annars är ett bra forum sweclockers.com

malmen
2008-11-05, 07:38
Dedikerat minne betyder att grafikkortet enbart kör med sitt egna, inbyggda, minne och lånar inget från ram-minnet.

På bärbara datorer var (är?) det vanligt att grafikkortet och hela systemet delade på minnet. Så hade man 512mb RAM och ställde upp grafikkortet till 64mb så hade systemet i sig bara 448mb kvar att röra sig med.

Petar in dessa inlägg i datorbekymmer-tråden.

Elof
2008-11-18, 17:11
http://www.shoppingsajterna.se/ R.I.P
Eftersom jag tänkt beställa min framtida blandrasdator(ihoplock) där så har jag mao bekymmer nu. :D

dwiN
2008-11-18, 17:14
äre någon som vet hur man ställer in skinsen på utorrent? har testat med att "köra"->%AppData%uTorrent men det finns inget annat än DAT-filer vilket gör mej väldigt frustrerad, tack för svar ;)

Nofear
2008-11-25, 13:30
äre någon som vet hur man ställer in skinsen på utorrent? har testat med att "köra"->%AppData%uTorrent men det finns inget annat än DAT-filer vilket gör mej väldigt frustrerad, tack för svar ;)

http://www.zeropaid.com/news/9532/How+to+Skin+and+Customize+uTorrent

Denna guide till någon hjälp?

DirtBike10
2008-12-11, 15:34
Hallåja !.... Jag ska kanske köpa dator nu och jag har hittat två ganska vettiga för detta priset :. VILKEN ÄR BÄST AV DOM ???...-->

http://www.pricerunner.se/pc/223/Stationaera-datorer-produktjaemfoerelse?c_1073237=1073237&c_1141651=1141651

och jag vill inte betala för mer pengar / har inte råd för mer dator för pengarna.... så om du hittar elr vet någon bra dator i denna prisklassen så bara säg till...;D

( gå in på länken :) !!! )

malmen
2008-12-11, 15:53
Vad du än gör, ta inte en Fujitsu-Siemens. Dels för att det är ren och skär dynga, dels för att supporten består till större delen av outbildade fordonselever och för att Fujitsu och Siemens ska separerar, så deras framtid är oviss.

Acer-datorn har 1 GB mer minne och 0.9 GHz snabbare processor. FSC-datorn har förvisso bättre grafikkort och brännare, men Ljudkortet är bättre i Acern och det ingår mus, tangentbord samt en herrans massa mer program. Det är ju trots allt bara 300kr i prisskillnad.

DirtBike10
2008-12-11, 17:29
nehe du, jag tror fsc-datorn är bättre än acern .( för det är ju bättre processor det är en fyra kärnig processor !.( glömde skriva det) +antivirusprogram och 2 garanti på datorn....o bättre grafikkort..-

Perra.S
2008-12-11, 17:35
om ngn hade tvingat mig att välja mellan dem hade jag tagit siemensen

malmen
2008-12-12, 17:44
nehe du, jag tror fsc-datorn är bättre än acern .( för det är ju bättre processor det är en fyra kärnig processor !.( glömde skriva det) +antivirusprogram och 2 garanti på datorn....o bättre grafikkort..-
AMD må ligga mig varmt om hjärtat, men tillsammans med fulkoden från FSC så ger jag inte många ören för deras Quad Core.

Vi har alltid 3 års reklamationsrätt i Sverige, oavsett hur lite garanti säljaren sätter.

Jag hade inte valt Fujitsu-Siemensdatorn, och då kanske jag ska tillägga att jag har jobbat hos Fujitsu-Siemens som supportspecialist. Räcker det som övertygelse?

Kollan
2008-12-12, 18:01

spela kan väll endå bara använda sig av en prossesor?
eller har jag fått det om baktassen

malmen
2008-12-13, 11:23
spela kan väll endå bara använda sig av en prossesor?
eller har jag fått det om baktassen
Det är inte fyra processorer, utan fyra kärnor. Sist jag kollade kunde de i alla fall sammarbeta :)

Rauken
2008-12-17, 07:26
jag har ett problem med min brännare device buffer pendlar som en galning så bränhastgiheten blir bara 1.1x vad är det som är galet o när man bränner blir datorn tokslö ?
Datorn har 3gb i ram 2.4 duocore propp den funkade fin fint innan jag bytte moderkort

malmen
2008-12-18, 11:34
Vilket program använder du? Nero?

Knoppen
2008-12-27, 22:26
Varför ser jag inte min andra HDD i "den här datorn" ???? det står att den fungerar korrekt i enhetshanteraren

problem löst!!

Soppatorsk
2008-12-27, 23:10
Varför funkar inte företags länkarna här på forumet för mig har testat med Internet Explorer och Mozilla Firefox har funkat förut för mig.Kan tillägga att jag är värdelös på datorer men det kanske framgår av frågan :D

Cowboy
2008-12-29, 12:33
Tjoho jag har problem, jag vill kunna hosta på ett internet spel, jag har tillåtit att jag ska kunna host på Gateway anslutningen, funkar ÄNDÅ inte!?
Vad fan ska man göra?

skelleto
2008-12-29, 12:48
testa stäng av brandväggen? inte en aning faktist ganska :D

Cowboy
2008-12-29, 12:50
testa stäng av brandväggen? inte en aning faktist ganska :D

Den är av =)

Wandalia
2008-12-29, 13:38
Vad har du för router/gateway/modem och har du reserverat/öppnat portarna i den?

Cowboy
2008-12-29, 13:47
Vad har du för router/gateway/modem och har du reserverat/öppnat portarna i den?

Har en D-Link! Den är helt muppig, har ett annat problem nu, var inne på D-Link "admin" sida där jag kan ändra saker osv, har råkat göra så den trådlösa datorn "Kräver Referenser".

Det går alltså inte att gå in på internet på den, vad ska jag göra?

Zetterström
2008-12-29, 15:04
tjena grappar, finns de ngt program till datan där man kan "känna igen" låtar från t.ex. en film?
(som track id funkar i mobilen.)
har inte de själv så kan inte kolla upp låtar :(

visste inte om ja skulle lägga de här lr inte, då inte detta är ett "bekymmer" ;D

Wandalia
2008-12-30, 07:40
Har en D-Link! Den är helt muppig, har ett annat problem nu, var inne på D-Link "admin" sida där jag kan ändra saker osv, har råkat göra så den trådlösa datorn "Kräver Referenser".

Gå in på www.portforward.com och leta upp din modell och kolla hur man gör för att öppna portarna där.

macdicken
2008-12-30, 08:55
om du har adsl o router så moste du porta öpp det gjorde jag. men det går ej att porta vissa routrar med portforwad.

Perra.S
2008-12-30, 11:32

resetta routern och gör om allt från början ;) lättast så om man inte vet vad man gjort för fel
(finns en liten knapp som du ska hålla inne i några sekunder)

Cowboy
2008-12-30, 12:48
Tack för hjälpen allihopa! Jag tog reset som Perra sa, jävla skitgrejjor.

Ändå blockar något mitt spelande(åtminstone att hosta), kanske är ödet? Kanske ska sluta...

graphix__
2008-12-30, 13:50
brandväggen virus programmet?

Cowboy
2008-12-30, 13:59
brandväggen virus programmet?

Sånt larv har jag aldrig på ;>

Wandalia
2009-01-02, 07:43
om du har adsl o router så moste du porta öpp det gjorde jag. men det går ej att porta vissa routrar med portforwad.
Att öppna portar går alltid, oavsett router. Alla kanske inte finns på PortForward.com, men då är det bara att söka efter en manual på t.ex Google. Eller ringa de som skickat routern.

Tack för hjälpen allihopa! Jag tog reset som Perra sa, jävla skitgrejjor.

Ändå blockar något mitt spelande(åtminstone att hosta), kanske är ödet? Kanske ska sluta...
Har du inte ens på Windows Brandväggen? Den brukar vara default om man inte har någon annan. Kolla i så fall listan för undantag, eventuellt så rensar du alla där och börjar om på nytt.

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Längst ner i första stapeln har du D-Link, en herrans massa olika routrar. Chansen att din modell finns med är ganska stor.

Annars får du ringa din internetleverantör (om det var de som skickade routern) och fråga deras support hur man öppnar portar/forwardar portar.

Cowboy
2009-01-05, 12:18
Tack Wandalia, har gjort det nu och tillåtit spelet, men kan fortfarande inte hosta!?!?

Börjar bli jäkligt less...

rider
2009-01-05, 14:25
Måste du inte ladda ner nån tool som på steam?

Kollan
2009-01-05, 14:33
Ville bara säg att för er som inte får igång vissa spel, t.ex BF2, medal of honor o.s.v, ta bort service pack 3 :)

Cowboy
2009-01-05, 14:45
Måste du inte ladda ner nån tool som på steam?

Så invecklat är inte spelet :)

Heter LieroX hehe, mask spel =).

Urorack
2009-01-06, 19:39
Har problem med AVG v8.0, Virusskyddet vill inte uppdatera sig.

Ja, jag har prövat med att: Instalera om, Ändrat Uppdate server, ändrat till Dial Up, Reparerat, Läst igenom hela www.free.avg.com, laddat ner uppdateringar från sidan, Ändrat inställningar för brandväggen för varannan fil Och Slagit datorn havt i bitar.

Vet Någon vänlig själ vad som är problemet?

Wandalia
2009-01-14, 22:40
Tack Wandalia, har gjort det nu och tillåtit spelet, men kan fortfarande inte hosta!?!?

Börjar bli jäkligt less...
Vad kör spelet för protokoll? TCP/IP eller IPX?

Har problem med AVG v8.0, Virusskyddet vill inte uppdatera sig.

Ja, jag har prövat med att: Instalera om, Ändrat Uppdate server, ändrat till Dial Up, Reparerat, Läst igenom hela www.free.avg.com, laddat ner uppdateringar från sidan, Ändrat inställningar för brandväggen för varannan fil Och Slagit datorn havt i bitar.

Vet Någon vänlig själ vad som är problemet?
Är du säker på att du inte redan har senaste versionen?

Du kan testa detta annars
Avinstallera programmet

Ta fram Kör (finns på Startmenyn) och skriva regedit och sen trycka Enter.

Traska in i HKEY_LOCAL_MACHINE i trådvyn, sen går du ner till SOFTWARE som finns där under och letar upp mappen för AVG. Sen tar du helt enkelt bort hela trädstrukturen för AVG.

Ex. HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Mapp 1 -> Mapp 2 -> Avg.

(De fetstilta i exemplet ovan ska tas bort) OBS! Finns det fler program av samma tillverkare ligger de också där, ta inte bort allt då utan bara mappen för AVG.

Sen startar du om datorn, gärna utan nätverkskabel eftersom du står utan virusskydd och sen installerar du AVG igen.

Helsing
2009-01-14, 22:53
Dem flesta jag känner's Avg har slutat fungera, rätt nyss.

Lövgren
2009-01-15, 00:51
Varför kan jag bara vara upptagen och inte vid datorn på min msn?

räkan
2009-01-15, 01:24
Därför du måste göra slut med musen. man kan inte ha ett fast förhållande med en data mus!

Urorack
2009-01-15, 07:08
Vad kör spelet för protokoll? TCP/IP eller IPX?

Är du säker på att du inte redan har senaste versionen?

Du kan testa detta annars
Avinstallera programmet

Ta fram Kör (finns på Startmenyn) och skriva regedit och sen trycka Enter.

Traska in i HKEY_LOCAL_MACHINE i trådvyn, sen går du ner till SOFTWARE som finns där under och letar upp mappen för AVG. Sen tar du helt enkelt bort hela trädstrukturen för AVG.

Ex. HKEY_LOCAL_MACHINE -> Software -> Mapp 1 -> Mapp 2 -> Avg.

(De fetstilta i exemplet ovan ska tas bort) OBS! Finns det fler program av samma tillverkare ligger de också där, ta inte bort allt då utan bara mappen för AVG.

Sen startar du om datorn, gärna utan nätverkskabel eftersom du står utan virusskydd och sen installerar du AVG igen.

Ja, det har jag prövat. Men tack ändå!

Soppatorsk
2009-03-07, 22:28
Har frågat förut men provar igen.

Varför funkar inte företags länkarna här på forumet för mig har testat med Internet Explorer och Mozilla Firefox har funkat förut för mig.Kan tillägga att jag är värdelös på datorer men det kanske framgår av frågan :D

Hebback
2009-03-20, 23:27
Behöver verkligen hjälp med att hitta drivisar till Asus EN8500GT SILENT 256MB.
Har setat och letat på google hur länge som helst nu, asus hemsida e helt fuckad, så jag vettefan hur jag drar dom därifrån.
Alla andra sidor lär man betala för att få hem dom, så en länk eller nått skulle vart helt jävla underbart..................................

Grilk
2009-03-21, 09:29
Behöver verkligen hjälp med att hitta drivisar till Asus EN8500GT SILENT 256MB.
Har setat och letat på google hur länge som helst nu, asus hemsida e helt fuckad, så jag vettefan hur jag drar dom därifrån.
Alla andra sidor lär man betala för att få hem dom, så en länk eller nått skulle vart helt jävla underbart..................................

http://www.nvidia.com/object/winxp_182.08_whql.html

Oftast är gfxkort Ati eller Nvidia plattform. Ditt är Nvidia, så enklast är att alltid gå in på deras hemsida och ladda ner drivrutiner. Tillverkaren av kortet spelar inte någon direkt roll.

BuwlaN
2009-03-25, 11:22
Vad är bekymret? Skärmen blir svart och ljudet börjar hacka fast fläktarna fortfarande är igång, händer endast vid _SPEL_
När uppstod det? Kommer inte ihåg, hållt på ett bra tag iaf.
Vad är det för operativsystem? Xp 32-bit

Jag har dratt på grafikkorts kylning, en fläkt som blåser på moderkort chipset, en stor chassifläkt och testade med att utöka ramminnena så jag har 4gb nu.
Vänligen hjälp mig:)
Mvh

Grilk
2009-03-25, 11:42
Vad är bekymret? Skärmen blir svart och ljudet börjar hacka fast fläktarna fortfarande är igång, händer endast vid _SPEL_
När uppstod det? Kommer inte ihåg, hållt på ett bra tag iaf.
Vad är det för operativsystem? Xp 32-bit

Jag har dratt på grafikkorts kylning, en fläkt som blåser på moderkort chipset, en stor chassifläkt och testade med att utöka ramminnena så jag har 4gb nu.
Vänligen hjälp mig:)
Mvh

Låter ju onekligen som gfx problem, har du testat med att annat gfxkort?

dwiN
2009-03-29, 11:59
Tjo, nu är de så att photoshop e helt cp! När jag ska använda färger så blir dom gråa? :o Någon som vet vad som är fel? Tacksam för svar // d

Grilk
2009-03-29, 14:19
Ja, du har blivit färgblind!

dwiN
2009-03-29, 14:24
Ja, du har blivit färgblind!

nästan kul ju!

Grilk
2009-03-30, 17:54
Jag var bakis när jag svarade, då var det ganska roligt faktiskt ^^.

boriz
2009-11-18, 19:27
orkade inte läsa igenom alla dessa sidor om de problem jag har med min ena dator.

men till frågan när jag startar datorn så låter den somvanligt och piper till blinkar lite men inget händer på skärmen.. kan de vara grafikkortet? eller vad tror ni?

Elof
2009-11-18, 19:53
Kan det va så att du kanske satt för hög upplösning på graffat?
Klockat det? Elr överklockat moderkortsprocessorn?
Kollat om de e skärmen som krånglar genom att koppla in den i annan dator?

strappo
2009-11-18, 20:05
Jag har en stationär burk som jag ansluter till en router med. Med hjälp utav en Netgear Wg111v2.

Jag kommer in på nätverket och har full styrka. Men jag kommer ändå inte ut på nätet !!! Vad göra? Har kollat det mesta Ös hjälp tack!

malmen
2009-11-18, 20:09
boriz; mest troligt är det skärmen som har gått, eventuellt kabeln eller kontakten på grafikkortet. Hade grafikkortet pajjat helt hade datorn förmodligen inte startat alls.

strappo; Operativsystem? Har du kollat behörigheterna i brandväggen? Gjort det "vanliga", dvs rensat cache, cookies, temp-filer etc.?

Elof
2009-11-18, 20:11
strappo du kanske ska öppna nån port i routern.
www.portforward.com

sitter dock å gissar.;)

strappo
2009-11-18, 20:22
Elof vad är det för någoT?

Boxer
2009-11-18, 20:41
Dom visar hur man öppnar portar i routern. Typ som en guide.

falunman
2009-11-18, 20:49
strappo- har du testat att startat om routern och modemet? kan ju hjälpa i vissa fall

boriz
2009-11-18, 20:56
[QUOTE=malmen;492763]boriz; mest troligt är det skärmen som har gått, eventuellt kabeln eller kontakten på grafikkortet. Hade grafikkortet pajjat helt hade datorn förmodligen inte startat alls.
har prövat 2 olika skärmar och samma kabel som jag har till den datorn jag har nu
så de kan kanske vara någon kontakt som gått åt fanders?

Englén
2009-11-18, 20:57
hur gör man för att om formatera sin hårdisk?? jag har windows vista premium

malmen
2009-11-19, 08:04
har prövat 2 olika skärmar och samma kabel som jag har till den datorn jag har nu
så de kan kanske vara någon kontakt som gått åt fanders?
Ja, det kan ju vara kontakten på grafikkortet som gett sig. Eller så orkar inte nätaggregatet driva runt grafikkortet. Har du kopplat in något nytt på senaste?

Iofs, enklaste sättet är att prova med ett nytt grafikkort, då får du svart på vitt om det är det som är kass eller inte.

hur gör man för att om formatera sin hårdisk?? jag har windows vista premium
Stoppa in skivan och läs manualen :)

aDedorsson
2009-12-10, 19:35
Hej!!! Kan någon hjälpa ´mig!

Varje gång jag har spelat Battlefield2 och sen avslutar spelet Så startar datorn om sig det blir blått med en massa text men den syns i ca en halv sekund.. när datorn startas står det att ett allvarligt problem har åtgärdats, När jag trycker på mer info osv står det så här,

C:\DOCUME~1\Anton\LOKALA~1\Temp\WER7a1f.dir00\Mini 120909-01.dmp
C:\DOCUME~1\Anton\LOKALA~1\Temp\WER7a1f.dir00\sysd ata.xml

MEN! jag kan ju inte hitta dom jävla skit sakerna! och datorn hittar ingavirus?!
Jag har inte varit inne på något dåligt eller så heller? Hur fan blir man av med skiten?!

malmen
2009-12-10, 19:40
Högerklicka på Den här datorn, välj Egenskaper. Gå till fliken Avancerat och välj sedan Inställningar under Start och återställning.

Bocka ur rutan som finns framför "Starta om automatiskt" och nästa gång det händer skriver du ner felkoden som kommer upp på skärmen och skickar in hit, då går det enklare att lösa. Jag kommer för övrigt att slå ihop den här tråden med den befintliga datorbekymmer-tråden senare ikväll.

simson17
2009-12-10, 19:46
Du får bluescreen för att dataorn dumpar fysiskt minne och det kan bero på ett antal fel
Tex
Datorn kan bli för varm
Någon minnesmodul kan ha pajjat
För lite ram minne

Testa att öppna datan och damsug lite försiktigt eller andvänd tryckluft för att göra rent datorn
var mycket försiktig med datorn och damsug bara på fläktarna

RMöller
2009-12-10, 19:49
Jag har haft samma problem dock inte när jag spelat battlefield. Att den blev blå med vit text efter 30 min till 2 timmar. Hade glömt att koppla in extra strömsladden till grafikkortet när det byttes.. Sen funkade galant :)

aDedorsson
2009-12-10, 20:45
Högerklicka på Den här datorn, välj Egenskaper. Gå till fliken Avancerat och välj sedan Inställningar under Start och återställning.

Bocka ur rutan som finns framför "Starta om automatiskt" och nästa gång det händer skriver du ner felkoden som kommer upp på skärmen och skickar in hit, då går det enklare att lösa. Jag kommer för övrigt att slå ihop den här tråden med den befintliga datorbekymmer-tråden senare ikväll.

Klart! jag skriver ett PM till dig senare.

Du får bluescreen för att dataorn dumpar fysiskt minne och det kan bero på ett antal fel
Tex
Datorn kan bli för varm
Någon minnesmodul kan ha pajjat
För lite ram minne

Testa att öppna datan och damsug lite försiktigt eller andvänd tryckluft för att göra rent datorn
var mycket försiktig med datorn och damsug bara på fläktarna

Datorn blir inte för varmt för då skulle fläktarna gå förfullt dom är automatiska jag har många fläktar och så.
för lite ram minne har jag inte men minnet möjligtvis...

malmen
2009-12-10, 21:23
Jag skulle sätta mer pengar på värmeproblem än för lite RAM, men det kanske bara är jag :)
Men skicka du PM så ska jag kika.

aDedorsson
2009-12-10, 21:43
Jag skulle sätta mer pengar på värmeproblem än för lite RAM, men det kanske bara är jag :)
Men skicka du PM så ska jag kika.

Jag gjorde som du sa och efter det starta jag spelet och satt och spela ca 40 min som brukar räcka mer än väl stängde av spelet och INGET hände. Gjorde samma sak igen fast stängde av nästan direkt och inget hände. Så jag får se vad som händer framöver!

Englén
2009-12-10, 21:48
det hände så för mig med förut.. men så damsög jag bara datorn sedan funkade det galant :D

ceasar
2009-12-20, 01:39
Tjenna, köpte ett "tv-stick" till datorn idag men får inte skiten att funka.

programmet heter "Blazer HDTV player"

förstår inte hur man skall skriva in cdkeyn i och med att det är två rader för cdkeyn...

finns kanske någon som har det här programmet som kan hjälpa mig?

mvh Ceasar.

ceasar
2009-12-20, 01:41
BlazeVideo HDTV Player *

Boxer
2009-12-20, 21:20
Fråga Malmen. Kan kan mycket om sånt tror jag.

malmen
2009-12-21, 09:40
Tjenna, köpte ett "tv-stick" till datorn idag men får inte skiten att funka.

programmet heter "Blazer HDTV player"

förstår inte hur man skall skriva in cdkeyn i och med att det är två rader för cdkeyn...

finns kanske någon som har det här programmet som kan hjälpa mig?

mvh Ceasar.
Kan du ta en printscreen på hur det ser ut?

WorkzRider
2009-12-22, 18:13
Hej.

Jag har en bärbar DELL studio xps 1640.
Mitt problem är att längst upp ovanför tangenterna så är det tuchknappar som ska lysa, som e till för bla att höja och sänka volymen samt att mata ut skivan. Problemet är att dom inte lyser längre och då funkar dom inte heller.
är det någon som vet vad det kan va för problem??

malmen
2009-12-23, 08:02
Behövde du installera drivrutiner till dem från första början? Om ja, ominstallera dem.
Har du massa extra USB-enheter inkopplade i datorn, mus, webcam etc.? Ta bort dem, de drar massa ström.

Annars är ett hett tips att ringa DELL-supporten, när det gäller sådana saker är det oftast service som gäller.

PaneX
2009-12-25, 06:07
tja

första gången jag får " problem " med datorn och hört många med samma fel!

iallafall.. installerade Windows 7 ( full license) och körde med det någon vecka eller så och tyckte det var ganska dåligt så skulle installera om till mitt gamla Xp men det går inte för den läser inte skivan, den hittar cdrom läsaren och allt men den läser som sagt inte, vet många som har samma problem och vet inte hur man ska lösa det? har även prövat med andra cd-romläsare och det funkade inte heller.. någon som haft /har samma problem?

aDedorsson
2009-12-25, 13:18
tja

första gången jag får " problem " med datorn och hört många med samma fel!

iallafall.. installerade Windows 7 ( full license) och körde med det någon vecka eller så och tyckte det var ganska dåligt så skulle installera om till mitt gamla Xp men det går inte för den läser inte skivan, den hittar cdrom läsaren och allt men den läser som sagt inte, vet många som har samma problem och vet inte hur man ska lösa det? har även prövat med andra cd-romläsare och det funkade inte heller.. någon som haft /har samma problem?

hade typ samma problem, bytte skiva - funka fint

Nixii
2009-12-29, 15:14
okej okej låter bra de!
men jag har vista på min stationära och tycker de e nice =)

men är det säkert att mini'n klarar de?
jag menar de kanske finns en anledning till att den bara är utrustad med windows starter?
e inte så high när de gäller mjukvaror å de gänget^^

men nått annat måste jag fan ha för jag kan inte ens byta bakgrund och skärmsläckaren har hängt sig på 1minut, sjukt störande :p
(de va väl små problem haha, men de suger over all också)

malmen
2009-12-29, 16:11
Nixii, du borde veta bättre, inte snacka fildelning. Ajabaja! ;)
Hur som helst, jag skulle inte rekommendera Vista till en MiniPC, de stackarna orkar knappt driva runt XP på högsta läget.

Så jag rekommenderar XP, och har du ingen CD-läsare kan du skaffa en extern sådan som går via USB, då bör det fungera, se bara till att mekka i BIOS så du kan boota från Removable device/USB.

Nixii
2009-12-29, 17:10
haha :D men du vet hur snäll jag e endå <3

ne de va väl de jag tänkte, får göra ett försök med XP då
tack anyway :)

Hagberg!
2009-12-29, 20:37
varför inte windows 7?;) funkar ju fint även i dom små sakerna:)

malmen
2009-12-30, 07:39
varför inte windows 7?;) funkar ju fint även i dom små sakerna:)
Han har W7 på den nu, men var inte nöjd. Det skrevs i inlägget som jag tog bort, så därför såg du inte det.

Yoohan
2010-03-06, 14:06
När jag lirar BF bad company 2 så blir alla stora explotioner och eld flammor bara streck i konstiga färger.. Har all grafik på lägsta, om jag höjer något börjar det lagga(laggar lite med lägsta också -.-)

Kör med:
AMD Athlon 7450 Dual-Core Processor 2.40 GHz
4.0 GB RAM
GeForce G210, 2.2 GB RAM

Vad ska jag uppgradera för att det ska flyta bättre, äre grafikkort som gäller?

Elof
2010-03-06, 14:14
Testa att klocka grafikkortet.;)

Yoohan
2010-03-06, 14:23
Hehe nja...

Men tips på bättre kort hade vart najs.

falunman
2010-03-06, 15:09
riktigt bra sida/funktion för att se vilka spel din dator kan köra,
googla "can you run it" eller klicka på länken nedan sen är det bara att välja spel i listan, sedan trycker du på "can you run it" knappen. http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Yoohan
2010-03-06, 15:10
googla "can you run it" eller klicka på länken nedan sen är det bara att välja spel i listan, sedan trycker du på "can you run it" knappen. http://cyri.systemrequirementslab.com/CYRI/intro.aspx

Imo är den helt okej, stämmer inte alltid...

Körde den nu efter att jag hade spelat spelet och då stog det att jag skulle kunna köra spelet utan problem...

räkan
2010-03-06, 20:09

FUnkar dock inte till windows 7, säger att alla spelen kräver bättre oprativsystem.

Sen kan det på stå att grafikkortet inte pallar när man testar med bärbar, men övrigt mkt bra sida. ett program som är att rekomendera är everest för er som är kåta på att se hur allt ligger till i datan av de ni inte kan se.